Tuesday, February 26, 2013

Mivel a múlt hétfői beszámolóval még tartozom - ezt most pótolom ;)
A jeles nap alkalmából jó sokáig sikerült aludni - bár ez kevésbé volt az én ráncfeltöltő pihenésem, mint az, hogy Arlo kelt nehezen. Az szülinapi ajándék egyik része a villásreggeli volt - a La Petite Provance nevű helyen - ahol olyan croissant-okat csinálnak (sima vajastól kezdve a mindenféle töltött péksütikig), hogy az már bűn. Bár mi most inkább a kiadósabb verziót választottuk: pesto-s paradicsom, két buggyantott tojással, pirított krumpli meg sütőtök, hozzá egy vajas croissant... Ezek után legközelebb este 9kor tudtam evésre akárcsak csak gondolni is. A nap további része (a kajának köszönhetően is) inkább lustán telt - az igazi ajándék ugyanis jobb időt kívánt. Este a rend kedvéért még elmentünk pizzázni - bár ez is egy menőbb étterem, de 9 után kedvezményesen lehet rendelni, és eszméletlen finom a sima margarita pizza, házi mozzarellával.
Szóval a tényleges ajándékot végül időjárás függvényében szerdán kaptam meg, Ő volt az :
Elmo
Maga az ajándék 1,5 órás tereplovaglás volt, Portlandtől kb. 40 percre. Amúgy a vidék eszméletlen, hosszú kilométereken keresztül egymást követik a különböző lovasiskolák meg istállók, az út mentén mindenfelé karámok, legelő lovak, néhol tehenek (meg egy miniszamár) - egy álom (:
Szóval az úriember a képen Elmo, ő lett az alkalmi partnerem. A lovardában egy nagyon kedves nő fogadott, egy rövid intró után elmondta, hogy neki 4 lova van, ő jön ki majd velem terepre az egyik fiatalabb lovával, aki csak 23 éves. Mint kiderült, Elmo meg 31 (!!!) - bár én kb 15-nek tippeltem... Úgyhogy reszkess Dodó, lehet lesz még nyereg a hátadon!. De elképesztő - otthon sokszor már a 10 éves lovak is sokkal leharcoltabbnak tűnnek (persze lehet ez is csak egy üdítő kivétel itt). De azon legalább jót derültem, hogy pont egyidősek vagyunk a derék hátassal.
Ami még mókás volt a dologban, hogy a hölgy elmondása szerint ők inkább egy western farm, tehát angol nyerget ne is nagyon keressek, úgyhogy csuhajja, irány a vadnyugat. Amúgy a nyereg nem volt kényelmetlen, de nagyon esetlennek tűnt - kb mintha kanapét szerelnének a ló hátára. Biztos meg kell szokni..
'Talpunk alatt fütyül a szél'
A stílus maga meg homlokegyenest ellenkező, kicsit fura volt pont az ellentétét csinálni annak, amit eddig megszoktam (meg például inkább csak hanggal kommunikálni a lóval). A terepen sajna csak lépésben tudtunk menni, elég sáros-köves volt az ösvény, viszont felejthetetlen a élmény több 10 méter magas fenyőfák között lovagolni. A tréner elmondása szerint nyáron le lehet menni a völgybe, akár egész napos túrákra is, ugyanis max fakitermelésre használják az erdőt.
Elmo amúgy nagyon jól viselkedett, az erdőben szerintem ágyúval se lehetett volna kirobbantani a nyugalmából. Viszont mikor visszamentünk kicsit mozogni a fedett lovardába, egyből megélénkült, nem gondoltam volna, hogy ennyi lendület van benne :).
Szóval összevetve nagyon jó volt, és nagyon örültem a meglepetésnek és a friss lószagnak.
Indulás előtt még vele is haverkodtunk egy kicsit:
Zen

A hét többi része inkább csendes volt, voltunk mini-barnasör-fesztiválon (1-1 pohár erejéig), voltam jógázni, meg még kihasználtuk a filmfesztivál nyújtotta lehetőségeket: megnéztünk egy lengyel filmet a '81-'82-es ottani zavargásokról.
Remélem odahaza minden rendben van.

5 comments:

  1. Szia!

    Méghogy ugyanannyi idős vagy, mint a derék hátas?
    Era, 30 után visszafelé számolunk!

    Happy birthday!

    Puszi, Bea

    ReplyDelete
  2. Hehe, igazad van - pedig még mondtam is valakinek korábban.. :D

    ReplyDelete
  3. Éljenek az öreg lovak! :) Ali márc. 26-án lesz 25 éves, s ott tartunk, hogy mielőtt vágtázni kezdenénk terepen, alig bírom visszafogni, hogy ne induljon el magától, hanem csak amikor én szeretném... most már ezt fogom mesélni, ha még 1x megkérdi valaki tőlem, hogy és egyébként meddig élnek a lovak (tök unalmas).

    ReplyDelete
  4. Ja, és az amerikai reggelik tényleg istenkirályok!

    ReplyDelete